Хладагент (фреон) - вплив на розвиток ринку кондиціонування

Придбання кондиціонера – досить важлива та необхідна подія для забезпечення комфорту у вашому будинку. Але як будь-яке обладнання воно вимагає дбайливого відношення, правильної експлуатації та регулярного обслуговування відповідними фахівцями. Багато нових користувачів цих установок в описах стикаються з найменуванням фреону, на якому працює система кондиціювання. У різних виробників вона може відрізнятися, але за фактом, для людини, що набуває техніки, не має такого принципового значення. Можливо, прочитавши цю статтю, ви зміните свою думку.

Фреон - історія

Розбираючи використання різних холодоагентів, буде правильним повернутися до витоків історії та відзначити 1937 рік, як один із найважливіших і, можна сказати, переломних моментів у розвитку ринку кліматичної техніки. Йдеться про здійснення синтезу фреону інженерами корпорації Daikin. Оскільки раніше як холодоагент використовувався аміак, що відноситься до дуже небезпечних газів, це дозволило, по-перше, зробити фреонову складову обладнання значно дешевшим для виробника, по-друге, довело можливість використання в системі більш безпечних для людини речовин. На кілька десятків років фреонова модифікація R22 набула широкого поширення в галузі по всьому світу. Навіть освоєння синтетичних хладогентів R142b і R134a у 1991 році не дозволило впровадити останні в основні товарні напрямки побутового та промислового кондиціювання.

Але, як було написано вище, безпечніше не означає безпечне. Саме тому такий світовий гігант технологічного розвитку та виробництва кондиціонерів як Daikinу 1993 році приймає рішення про підписання спеціальної «Хартії глобальної охорони навколишнього середовища», зобов'язуючись за допомогою систем мінімізувати ймовірність витоку холодоагентів, дати старт дослідженням з поліпшення переробки останніх, а з 1 січня 2004 року використовувати виключно озонобезпечні синтетичні фреони.

Daikin виходить на новий рівень розвитку чистих технологій. На момент працювало все обладнання, вироблене заводами Daikin. Спроби застосування R407 не увінчалися успіхом через його трикомпонентність, а отже, і малу ефективність, тому що у разі заправки потрібно було повне виведення газу з контуру установки. Вдалим вирішенням цієї проблеми став R410a, який не тільки дозволив виконувати дозаправку недостатнього обсягу холодоагенту, але за рахунок вдвічі більшого тиску значно збільшив продуктивність самої системи з холоду та тепла порівняно з R22. Крім цього, робота на 410-му фреоні вимагала використання більш якісних мідних труб випарника та радіатора, а також встановлення покращеного компресора. Таким чином, вибір даної речовини спричинив перехід від мінеральних до використання поліефірних масел у компресорі, а також виготовлення нових вузлів кондиціонера, що зробило установку набагато надійнішою. Звичайно ж, пріоритетною серед характеристик нового газу була його безпека для довкілля. Впровадження R410, який ми з вами можемо відзначити компонентом всіх сучасних кондиціонерів, позначив новий виток розвитку вдосконалених озонобезпечних кліматичних систем. /span>Daikin продовжувала дослідження фреонового компонента в пошуках речовини, яка б відповідала запитам сучасного світу. Останнім піддослідним, які досягли успіху, став так званий дифторметан, маркований як R32 . Цей газ перевершує R410a за всіма статтями. Спочатку він звернув на себе увагу показником потенціалу глобального потепління, який на 65% менший, а значить більш ніж у два рази безпечніший для навколишнього середовища. Після виявилося, деякі його характеристики значним чином могли б поліпшити можливості устаткування. Так, зменшення втрати тиску в холодильному контурі було досягнуто завдяки зниженому рівню в'язкості R32, що в результаті на 5% збільшило енергоефективність кондиціонера. Найкраща теплопровідність газу забезпечила підвищення продуктивності обладнання з холоду на 4%, а нижча щільність майже на 30% – зменшення інтенсивності сумарної витрати фреону в порівнянні з установками ідентичної потужності на 410-му. Крім цього, оскільки дифторметан – однокомпонентна речовина, він дає можливість дозаправляти систему без уваги на кількість холодоагенту в контурі обладнання, що значно зручніше в експлуатації. Разом з тим, фізичні властивості газів І хоча в наш час новий газ присутній тільки в установках преміум класу, таких як модель Ururu Sarara, багато користувачів цього обладнання вже відзначили його високу технологічність, досягнуту навіть завдяки використання в системі вдосконаленого холодоагенту.

Слід сказати, що ціною продуктивності, а також екологічності нового обладнання стала не значна складність обслуговування, а саме виконання заправкиR32. Сервісні інженери повинні мати необхідні знання та досвід. Це з тим, що дифторметан – важкий газ, і під час роботи з ним необхідно ізолювати поверхні від можливого осідання речовини. В цілому, сервіс кондиціонерів Ururu Sarara передбачає такі ж правила безпеки, як і інших моделей цього виробника, що здійснюють свою роботу на 410-му фреоні.

Технології Daikin, що працюють на перспективу !

Безперечно, корпорація Daikin зробила найбільший внесок у розвиток кліматичного обладнання завдяки невтомному пошуку та розробка речовин, які могли б використовуватися не тільки без шкоди атмосфері Землі, але і з можливістю постійного вдосконалення характеристик кондиціонерів. Як ми з вами можемо простежити, кожна модифікація фреонової складової системи значною мірою вносить свої корективи у розвиток самої кліматичної установки. У віху виснаження ресурсів планети, поряд із глобальним потеплінням, представлені в галузі технологічні рішення та новинки від інженерів компанії – не що інше, як розумний компроміс людства, яке дивиться у майбутнє. Можливо, нам з вами варто було б брати приклад і, вибираючи кондиціонер для дому або офісу, замислюватися не тільки про особистий комфорт. :pers_cat_id-11998:cat_id-0:site-0:start-0:on_page-3:button-cart]